דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה לכיתה א' - לילדים ולהורים כאחד 

מאת    [ 02/05/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 1593 פעמים ]

לא רק ילדיכם החמוד צריך את העבודה הראשונית שמתאפשרת בעזרת חוברות הכנה לכיתה א', אלא גם אתם, ההורים. הורים רבים עומדים נבוכים מול המפגש עם הילד שלהם על ספסל הלימודים. שנים רבות שלא התעסקנו עם חומר זה, ורובנו לא מבלים את ימינו בהעברת שיעורים דידקטיים ומסודרים לילדים צעירים. הדרישה החדשה אותה יש למלא בצייתנות בשביל שנוכל לבצע את תפקידנו כהורים מגיעה ממקום אמיתי של צורך – הילד שלכם צריך להתמודד עם חומרים שלא פגש עד היום, ובכמות דיי גדולה. שיעורים שונים ומשונים אשר לא תיאר לעצמו כי קיימים, וצורת לימוד שכזו, שמצריכה ממנו להקשיב ולענות על שאלות כשהוא נשאל, להצביע אם הוא רוצה לדבר וכל שאר הזמן לשמור על שקט וישיבה מסודרת. גם אתם בטח לא ממש זוכרים את העניין הזה – האתגר המיוחד הזה של המעבר מסביבה מאפשרת ורכה יחסית שמשרה גן הילדים והשהות בבית עם המשפחה לתוך הסביבה הנוקשה ובעלת החוקים הברורים של בית-הספר. המעבר הזה הוא כמו מעבר בין אטמוספרות, וככל שעולים או יורדים, משתנה הלחץ האטמוספרי ומשפיע על המון מדדים במקביל. גם אתם, ולא רק הילד שלכם יכולים ליהנות מרענון המערכות וחזרה על החומר.

הכנה לכיתה א' לתמיכה בילד

הילד שלכם עומד להתחיל לחזור הבייתה עם שיעורי בית. לכם זה נראה קל, ויכול מאוד להיות שאם הילד שלכם ירצה ובאמת יישב על הטוסיק ליותר מעשר דקות רצוף, גם לו זה יהיה מאוד קל. לא מדובר בדרישות גבוהות במיוחד מהאינטלקט או יכולות יוצאות דופן של כישרון אישי ונטייה לתחום לימודי זה או אחר. ובכל זאת, הקושי נמצא שם, בייחוד מהכיוון של ההתמודדות עם החדש והבלתי ידוע. לבני אדם בכל גיל לשבת וללמוד בצורה מסודרת זה לא דבר טבעי. מדובר בהרגל נרכש, הרגל שצריך לעבוד עליו ולרוב לאורך הרבה שנים (ויש רבים וטובים אשר גם לאחר התעקשות של שנים רבות לא מצליחים ליצור את ההתניה שנדרשת בכדי לשכנע את הגוף והנשמה להשאר רגועים ונינוחים בכסא ולהתרכז בלימודי החומר שמולם). הילד שלכם נתקל בדרישה הזו בפעם הראשונה, ורוב הסיכויים הם שהוא ימצא את הדרישות הללו תובעניות למדי. ההתמודדות היא לא קלה, ולמרות שהחומר הלימודי עצמו לא מאתגר עד כדי-כך, עצם הרעיון של הישיבה הרצופה והריכוז החד הנדרש תוך שימורו של אותו הריכוז לאורך זמן יכול להיות לא קל עד קשה מאוד. עם הכנה לכיתה א' אתם יכולים לתת את התמיכה הנדרשת לילד ולאפשר לו להתמודד עם הקשיים שעולים מתוך ההתמודדות עם הדרישה החדשה הזו מהמערכת.

הכנה לכיתה א' ואבחון הילד

על ידי עבודה עם חוברות עבודה בתחומים שונים כמו מיומנויות גרפו-מוטוריות, מוכנות לחשבון ועיבוד חזותי, אנו יכולים לזהות ולאבחן קשיים עתידיים בהם הילד שלנו עלול להיתקל. זיהוי מוקדם של קשיים אלו מאפשר לנו לנצל מרווח זמן זה שבין הגן לכיתה א' כשהוא עוד קיים ולהשתמש בו בכדי לבנות בסיס יותר חזק. בסיס זה, אם נבנה נכון ובזמן, יכול להיות המשענת לילדנו בעוד הוא מתמודד עם החומר הלימודי והדרישות שמגיעות איתו, התמודדות לא קלה בייחוד לילד עם קשיים. קושי בתחום אחד בעצם אומר כי יש נטייה טבעית לחומר מסוג אחר, ועל ידי שימוש בחוברות הכנה שונות ניתן לזהות כמובן לא רק את החולשות, אלא גם את הכישרון והנטייה הטבעית. השתמשו בתבונה בזמן היקר שלכם והשכילו למצוא את נקודות התורפה והנקודות החזקות שיש לילד שלכם, הרצונות שלו ונטיותיו הטבעיות, וכך תוכלו להיות מוכנים מראש לכל מה שמגיע. הכנה לכיתה א' יכולה לתת לכם את כל זה ועוד הרבה יותר.

כנסו עכשיו לאתר הרשמי של "הכנה לכיתא א" וצפו בסרטון חובה של 4 דקות .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב